fbpx
Primer assaig del gran concert benèfic Mamapop “Hollywood”
13 de novembre de 2017
L’Associació de Dones d’Andorra destina els beneficis de la 7a cursa de la dona a l’IRB Lleida per la investigació del càncer de mama
23 de febrer de 2018
Primer assaig del gran concert benèfic Mamapop “Hollywood”
13 de novembre de 2017
L’Associació de Dones d’Andorra destina els beneficis de la 7a cursa de la dona a l’IRB Lleida per la investigació del càncer de mama
23 de febrer de 2018

L’Obra Social “la Caixa” dobla l’aportació al Mamapop per la investigació del càncer de mama, que avança en la personalització del tractament

La investigació que porta a terme l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) de la variant HER2 del càncer de mama, que es detecta en un 20% dels casos en què es diagnostica la malaltia, avança a bon ritme. L’objectiu és reduir l’agressivitat del tractament i arribar a la curació del tipus HER2.

Aquest dimecres s’han presentat els darrers avenços de la investigació coincidint amb la signatura del conveni de col·laboració entre Mamapop i l’Obra Social “la Caixa”, que ha aportat 8.000 euros al projecte.

L’investigador Serafín Morales ha explicat que, en aquests moments, s’està analitzant la seqüència genètica dels teixits de les pacients afectades per aquesta malaltia. L’objectiu és determinar quins gens donen una millor i més ràpida resposta al tractament per poder personalitzar encara més els cicles de quimioteràpia de cadascuna de les dones.

“D’aquesta forma, podrem adaptar els tractaments a cada persona reduint la toxicitat i agressivitat dels cicles i millorant la qualitat de vida de la pacient durant el procés”.

El doctor Morales ha explicat que fins ara la investigació ha confirmat que una major presència de glòbuls blancs i del gen HER2 augmenta la probabilitat de resposta positiva. De fet, més d’un 80% de les pacients que segueixen el tractament es curen.

“L’objectiu és aconseguir un tractament molt més individualitzat, menys agressiu i més eficaç, ja que si coneixem i bloquegem l’única via de la que depenen aquest tipus de tumors, aconseguim la curació”, ha indicat.

Per la seva part, el director de Mamapop, Manel Simon, ha mostrat la seva satisfacció davant els nous resultats de la investigació que fan a l’IRBLleida i que rep els beneficis íntegres del concert Mamapop des de fa 4 anys.

“Fins ara hem destinat 55.000 euros a l’anàlisi d’aquest tipus de càncer, que els doctors afirmen que era un dels més agressius i que ara amb les darreres investigacions està més a prop d’obtenir un elevat percentatge de curació”, ha afegit Simon.

La directora de l’IRBLleida, Elvira Fernández, ha agraït la implicació i l’aportació del Mamapop i d’entitats com l’Obra Social “la Caixa” per creure i invertir en la investigació en la salut”.

 

L’Obra Social “la Caixa” dobla la seva aportació al Mamapop

L’Obra Social “la Caixa” ha signat per segon any consecutiu un conveni de col·laboració amb el Mamapop i l’IRBLleida mitjançant el qual aporta 8.000 euros al projecte d’investigació científica per fer recerca sobre el càncer de mama a l’IRBLleida.

El director d’Àrea de Negoci de CaixaBank a Lleida ciutat, Ignasi Fanlo, ha indicat que “des de l’Obra Social “la Caixa” donem suport a la investigació per aconseguir un tractament personalitzat contra el càncer, amb l’objectiu de col·laborar en projectes que millorin el tractament de la malaltia i ofereixin millors opcions terapèutiques als pacients”.

 

Les cançons de Hollywood, protagonistes del concert espectacle

Aquest any el Mamapop farà un repàs pels temes més emblemàtics de Hollywood i estarà dedicat a dos dels ambaixadors que han perdut la vida els darrers mesos a causa d’un càncer: l’economista i empresari lleidatà Juli Vilagrasa i el periodista Carles Capdevila.

Les persones que vulguin adquirir entrades encara ho poden fer a l’Escola L’Intèrpret, a l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), a Adima, a la Botiga Goumar o a través de mamapop.cat.

Al marge de la contribució que fan els assistents, tothom que ho vulgui també pot fer donacions al projecte a través de la fila zero, a la web: mamapop.cat.

 

 

DOCUMENTS ADJUNTS

Tall de veu d’Elvira Fernández, directora de l’IRBLleida.
Tall de veu d’Ignasi Fanlo, director d’Àrea de Negoci de CaixaBank a Lleida ciutat.
Tall de veu de Serafi?n Morales, investigador de l’IRBLleida.
Tall de veu de Manel Simon, director de Mamapop.
Nota de premsa en PDF.

Utilitzem cookies per a oferir-te la millor experiència en la nostra web. Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant llegint la nostra Política de cookies.